Jak mogę zoptymalizować SEO dla witryny w _now?



SEO 🎯(Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to zestaw działań, które pomagają stronie internetowej lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania, np. w Google. Dzięki odpowiednio zoptymalizowanej stronie możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększyć swoją obecność w sieci.

W tym poradniku przeprowadzimy Cię krok po kroku przez kilka możliwości, jakie oferujemy w ramach naszego kreatora, aby pomóc Ci skutecznie zadbać o SEO Twojej strony! 🙂

W pierwszej kolejności zaloguj się na swoje konto _now. Następnie w prawym górnym rogu znajdź i kliknij przycisk „SEO”. Po kliknięciu rozwinie się menu, w którym możesz wybrać opcję „Podstrona” lub „Ustawienia SEO”.

Przejdźmy wszystkie sekcji od początku. 🙂

W sekcji „Podstrona” znajdziesz podgląd oraz możliwość dostosowania wyglądu Twojej strony w wynikach wyszukiwania i mediach społecznościowych. W zależności od tego, którą podstronę zaznaczysz w kreatorze, w podglądzie pojawi się jej bieżący tytuł i meta opis – gotowy do edycji.

Kolejna opcja do „Edycja podglądu” – w tej sekcji możesz dodać własną grafikę wyróżniającą lub wybrać ją z naszej biblioteki AI. Wybrane zdjęcie będzie wyświetlane jako podglądowa grafika danej podstrony, m.in. w wynikach wyszukiwania i mediach społecznościowych. Wpływa to bezpośrednio na sposób, w jaki strona będzie prezentowana podczas udostępniania linku – szczególnie na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy X.


Poniżej znajdziesz opcję takie jak „Tytuł” i „Opis meta”:

> Tytuł powinien mieć 50-60 znaków, zawierać główne słowa kluczowe zawierać i precyzyjnie oddawać temat strony,
> Opis meta powinien zawierać od 120 do 160 znaków, jasno przedstawiać kluczowe informacje i zachęcać użytkownika do kliknięcia. Unikaj ogólników oraz powielania treści tytułu.
Choć meta opis nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, może znacząco zwiększyć CTR (współczynnik klikalności), wpływając tym samym na widoczność Twojej strony.

Porada od Folksa! 🙂 Staraj się trzymać zalecanych limitów znaków dla tytułu i opisu – zbyt krótki lub zbyt długi tekst może zostać automatycznie zmieniony przez Google, co wpłynie na to, jak Twoja strona będzie prezentowana w wynikach wyszukiwania.


Następna sekcja to „Podgląd w mediach”. Dzięki tej opcji masz bezpośrednio podgląd na widok Twojej strony lub podstrony w wyszukiwarce Google, lub mediach społeczni owych takich jak Facebook czy Twitter. Wybierz jeden z dostępnych kafelków, aby sprawdzić, jak prezentuje się podgląd w wybranym kanale.

Pora na kolejną zakładkę – Ustawienia SEO 🙂
W tej zakładce możesz dodać favicon – małą ikonę wyświetlaną przez Google w wynikach wyszukiwania, a także w przeglądarce, obok tytułu strony. To drobny, ale przydatny element, który ułatwia rozpoznanie Twojej strony, zwłaszcza przy wielu otwartych kartach. Kliknij przycisk Edytuj aby móc ustawić własną ikonę.
Praktyczny poradnik jak dodać favicon na stronę znajdziesz tutaj.


Kolejna opcje to „Struktura tytułu SEO” i „Pozycja w Google”.

Tutaj możesz określić domyślny format tytułów dla wszystkich stron w witrynie.
Zalecamy, aby tytuł podstrony znajdował się na początku, następnie separator (np. |), a na końcu nazwa firmy. Taki układ ułatwia użytkownikom szybkie rozpoznanie treści poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania.
Umieszczanie nazwy firmy jako pierwszej może utrudniać rozróżnienie podstron – szczególnie, gdy użytkownik widzi kilka wyników z Twojej witryny.

W sekcji „Pozycja w Google” znajdziesz również link do mapy witryny (sitemap), którą warto przesłać do Google Search Console. Dzięki przesłaniu mapy witryny do Google Search Console, Google będzie mogło szybciej i skuteczniej odnajdywać nowe oraz zaktualizowane strony w Twojej witrynie, co przyspiesza ich indeksowanie i poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania.
Więcej informacji oraz praktyczny przewodnik na ten temat znajdziesz tutaj.

UWAGA! Pamiętaj, że _now automatycznie generuje tytuł strony oraz meta opis dla każdej podstrony, dopóki ich nie zmienisz ręcznie. Po wprowadzeniu własnych treści generowanie AI zostaje wyłączone, a pełną kontrolę przejmujesz Ty.

Kilka przydatnych linków, z którymi warto się zapoznać:

https://cyberfolks.pl/blog/seo-lokalne-dla-malych-firm/

https://cyberfolks.pl/blog/seo-w-kreatorach-stron/

https://cyberfolks.pl/blog/jak-ai-w-seo-moze-pomoc-malym-firmom/

https://cyberfolks.pl/pomoc-now/optymalizacja-seo-jak-kreator-now-wspiera-twoja-strone/



>
Beata Cegłowska
Od kilku lat związana z cyber_Folks, specjalistka w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klienta. Prywatnie – miłośniczka kotów i nadmorskich klimatów.