Podajesz link z adresem URL, którego rozpiętość jest dłuższa niż tekst Twojej wiadomości? Długie linki nie tylko źle wyglądają w wiadomości, ale mówią wiele o Twoim profesjonalizmie – lub jego braku – w komunikacji marketingowej. Poznaj narzędzia za pomocą których stworzysz przyjazne linki do swojego serwisu.
Komunikacja w pełnym wydaniu
Każdy detal w projektowaniu komunikacji z klientem przekłada się na jego doświadczenie i wpływa na ścieżkę zakupową. Zaprojektowałeś stronę internetową, przygotowane przez Ciebie katalogi reklamowe korespondują z Twoją marką, a komunikacja w socialach (np. facebook) jest zwieńczeniem działań. Dostajesz wiadomość na messengerze od klienta – wysyłasz linka do swojego katalogu (adres url), gdzie nazwa jest długa i nie wygląda atrakcyjnie.
Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy Twój klient używa urządzenia mobilnego. Jak to zrobisz? Długie linki (długi adres) zastąp krótszym https.
Jak skracać link?
Krótki i przyjazny link do Twojej strony URL nie tylko ładnie się prezentuje, ale też daje możliwość ciekawego przedstawienia treści. Zwłaszcza gdy możesz skorzystać z możliwości skrócenia linku z wykorzystaniem domeny. W adresie url możesz pokazać przyjazną formę adresu.
Skracanie linków może odbyć się na 2 sposoby. Pierwszy z nich to skorzystanie z darmowych internetowych skracaczy linków. Wpisując długi, nieatrakcyjny url, otrzymujesz zwięzły adres www. Możesz też skracać linki korzystając z bardziej profesjonalnego podejścia i zrobić to z wykorzystaniem własnej domeny.
Skracacze linku
Skracacze linku to prosty i wygodny sposób na zachowanie przyjaznej formy linków. Skrócona forma adresu url w korespondencji prezentuje się profesjonalnie, a przede wszystkim jest lekka w odbiorze.
Na rynku dostępnych jest mnóstwo narzędzi do skracania linków. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Istnieją narzędzia, które skracają Twój link z zachowaniem własnego brandu. Przykładowo, stosując jedno z najpopularniejszych narzędzi bit.ly dostajemy jego skróconą wersję jak poniżej. Wpisujesz długi adres. Proces skracania linków odbywa się automatycznie. W prawym górnym rogu dostajesz gotowy odnośnik do skopiowania.
Kolejnym sposobem jest skracanie adresu z zachowaniem własnego rozszerzenia i zastosowania słowa kluczowego, charakteryzującego daną podstronę. Ta opcja sprawdzi się znacznie lepiej niż brandowanie linka marką, nie związaną z Twoją firmą.
Przegląd narzędzi do skracania linku
Zachowaj atrakcyjność swojego długiego linka. Zobacz nasz przegląd narzędzi, które pozwolą Ci na zachowanie atrakcyjniejszej formy – z zachowaniem Twojego brandu.
Schemat linka z własną domeną bez względu na narzędzie działa na podobnej zasadzie
- Znajdź domenę, która nawiązywałaby do Twojej strony głównej. Zwróć uwagę na jej długość. Skoro zależy Ci na skróceniu url-a, pamiętaj, że im krócej tym lepiej.
- Sprawdź, czy domena jest wolna i zarejestruj ją u operatora.
- Nie zapomnij o dostępności strony. Wybierz odpowiedni plan hostingowy.
- Wybierając dane narzędzie – dopełniasz ostatnich formalności i gotowe.
Rebrandly
Za pomocą Rebrandly szybko stworzysz i udostępnisz link do swoich materiałów. Po przejściu rejestracji w zakładce domain masz możliwość zarejestrowania i dodania krótszej nazwy odpowiadającej Twojemu głównemu adresowi. Jedyne o czym musisz pamiętać, to cel obecności i działań.
Zatem skracając link, pamiętaj, że domena zarejestrowana w tym celu powinna być znacznie krótsza niż Twoja główna domena. Link do strony powinien zawierać mniej znaków. Chcemy skrócić adres url, zachowując jednocześnie jego atrakcyjność w internecie.
Zarejestrowałeś domenę u operatora? Wystarczy ją wprowadzić do Rebrandly.
Mając zarejestrowaną domenę, należy uzupełnić wymagane pola – wystarczy podać oryginalny adres url prowadzący do swojej strony, następnie wybrać zarejestrowaną wcześniej domenę, pod którą ma się pokazywać i gotowe. Skrócony link jest gotowy.
Google Firebase
Skracanie linków oferuje także Google. Firebase powstał z myślą o deweloperach i tworzonych aplikacjach. Biorąc pod uwagę dane z raportu GUS-u „Polska w liczbach 2019” z którego wynika, że smartfon jest niewątpliwie dominującym urządzeniem, za pomocą którego łączymy się z internetem – warto zadbać o atrakcyjność naszych linków i stworzyć przyjazny adres www.
Google Firebase powstał z myślą o pracy deweloperów. Szereg dostępnych możliwości, jak np. Crashlytics, czy monitoring wydajności, pozwala integrować pracę zespołów w jednym miejscu. Narzędzie doceniane jest także przez marketerów.
W ramach Firebase Dynamic Links stworzysz przyjazne linki do swoich podstron / adresów url. Długie linki zamieniają się w odnoścnik. Jego krótszą wersję możesz podawać w komunikacji. Jedyne czego potrzebujesz to konta w Google.
Po zalogowaniu się poprzez skrzynkę gmail przechodzisz bezpośrednio do narzędzia. W pierwszym kroku musisz utworzyć projekt.
Możesz również podpiąć Google Analytics, dzięki czemu będziesz miał pełną analitykę działań.
Aby przejść do interesującej nas funkcji, wybierz: Rozwój > Dynamic Links.
Posiadając własną domenę, nakreślasz jak Twój odnośnik ma się prezentować w materiałach. Link dynamiczny możesz stworzyć na dwa sposoby. Za pomocą intefejsu REST, API, iOS lub Android Builder APU. Możesz to zrobić również bezpośrednio – dodając parametry Dynamics Link dla swojego adresu.
Ow.ly
Jeżeli potrzebujesz rozbudowanej funkcjonalności. Sprawdź ow.ly. Narzędzie powstało z myślą o kanałach społecznościowych. Jego korzenie wyrastają z Hootsuite – aplikacji do monitorowania mediów społecznościowych. Ow.ly, jako jego część dostępne jest z poziomu panelu aplikacji. Co więcej, narzędzie nie tylko pozwala skrócić swój link, ale także zarządzać kanałami społecznościowymi. Na uwagę zasługuje także rozbudowana analityka. Narzędzie posiada kilka rodzaju planów.
Dlaczego linki z własną domeną?
Długie linki są mało atrakcyjne. Adresy URL nawiązujące to Twojej marki, są znacznie lepszym rozwiązaniem odsyłania na dane podstrony. Używając skracaczy, wykorzystujących domenę, nie tylko unikasz przypadkowego ciągu znaków, ale też zapewniasz większe prawdopodobieństwo przejścia na stronę.
Takie odnośniki zapewniają krótszą wersję strony www, zwiększają jednocześnie liczbę kliknięć. Długi adres jest zastąpiony krótszym url-em.
Skracanie linków. Dlaczego warto?
- profesjonalny wizerunek
Dbając o każdy detal komunikacji budujesz swój wizerunek i sposób odbieranie marki przez klientów. - większe zaufanie klientów
Widząc link nawiązujący do Twojego adresu, użytkownicy są bardziej skłonni podjąć daną aktywność. - większy współczynnik klikalności
Przyjazna forma linków zachęca do dokonania określonej konwersji.
Krótka, przyjazna forma linków zapewni Ci większa wiarygodność, a tym samym współczynnik klikalności. Skróć długi adres. Skracanie linków sprawia, że potencjalny Klient chętniej w niego kliknie niż w przypadku long url. Do wyboru masz szereg narzędzi. Pamiętaj, że link we własnej domenie buduje większą wiarygodność marki i zwiększa ilość kliknięć.
Źródło:
mobirank.pl
firebase.google.com
hootsuite.com/pages/owly
Polecane dla Ciebie
Rejestracja domeny z myślnikiem. Warto się o to bić?
Rejestracja domeny z myślnikiem, czy bez? To częsty temat kłótni i sporów. Jedna z „tych” kwestii, budzących szereg sprzecznych opinii […]
Gdzie kupić domenę?
Posiadanie strony internetowej rozszerza możliwości pozyskiwania klientów. Pozwala na „bycie odnalezionym”, gdy użytkownicy poszukują w internecie interesujących ich produktów i usług.
SSL jest ważny… ale domena i tak narażona!
Wierzę, że korzystając z usług hostingowych zasługujesz na wysokie poczucie bezpieczeństwa i psychicznego komfortu. Jeśli także uważasz, że firmy hostingowe […]
Szukasz dalej?