Blog to jedno z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu internetowym. Blogują zarówno dziennikarze, jak i kucharze. Z tą platformą zaprzyjaźnieni od lat są influencerzy i marketerzy. Czas na Ciebie! Chcesz wejść do blogosfery? Zadbaj o właściwą domenę.

Blogosfera w 2020

Blogosfera już dawno straciła swoją ostrość. Jeszcze jakiś czas temu ten kanał komunikacji był traktowany jako osobisty głos szczerości i intymności. Dziś na niego patrzymy bardziej przez pryzmat hybrydy komunikacyjnej i narzędzia marketingowego. Blog z jednej strony łączy mainstream z marką, z drugiej zaś – jest standardem komunikacyjnym firmy. Powstało szereg odmian – dziś mówimy nie tylko o blogu, ale też vblogu, fotoblogu itd. Co je łączy? Chęć zasięgu i dotarcia do jak najliczniejszego audytorium.

Projekt blog

Rozpoczynasz działania z blogowaniem? Chcesz poszerzyć aktywność o ten kanał komunikacyjny? Przede wszystkim na wstępie powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie – jaki cel ma spełniać Twój blog? Czy jest to dodatkowe medium, obok strony internetowej, komunikacji z klientem czy może samodzielnie funkcjonujący kanał.

Na rynku dostępnych jest szereg platform oferujących gotową infrastrukturę do prowadzenia bloga. Czy jest to dobre rozwiązanie w kontekście budowania swojego wizerunku i wyróżnienia marki? Tak, ale z własną domeną, o czym za chwilę. Jeżeli masz już stronę – jednym z dostępnych rozwiązań jest budowa bloga na jej subdomenie. SubdomenaSubdomena to część adresu internetowego, która jest rozszerzeniem głównej domeny. Pozwala ona na tworzenie oddzielnych sekcji lub podstron w ramach jednej domeny głównej, ale z osobnymi adresami URL. Subdomena pojawia się przed nazwą domeny głównej, np. w adresie blog.nazwadomeny.pl, gdzie „blog” to subdomena. Używa się jej często do oddzielenia różnych funkcji lub treści, np. bloga, sklepu czy strony mobilnej. Jakie są zalety korzystania z subdomen? Subdomeny oferują kilka korzyści: Pozwalają...Czym jest Subdomena? to domena niższego rzędu, którą tworzymy w oparciu o główny zarejestrowany adres. Jeżeli jesteś abonentem danego adresu internetowego, w praktyce oznacza to, że możesz od głównego adresu stworzyć jej subdomenę. Dla przykładu – jeżeli prowadzisz studio fotografii i masz zarejestrowaną domenę www.twój-adres.photography, a teraz chciałbyś dzielić się niezwykłymi historiami z Twojej pracy – możesz zrobić to w formie bloga założonego na jej subdomenie. Wówczas adres brzmiałby: blog.photography. Rejestrując domenę, możesz jednocześnie pod jej szyldem stworzyć własnego bloga. Tutaj warto jednak zaznaczyć, że każda subdomena jest czymś nowym dla google. Oznacza to, że tworząc bloga na subdomenie, nie wspierasz swojej głównej strony. Google traktuje ją jako oddzielną domenę.

Platformy blogowe

Blogerzy korzystają także z dostępnych rozwiązań – platform blogowych. Tutaj jednak musisz pamiętać, że najpopularniejsze w większości bezpłatne serwisy w swojej ofercie nie przewidują prowadzenia bloga pod własną domeną. Adres bloga będzie wówczas zawierał domenę serwisu. To z kolei, nie wyróżni Twojej oferty na tle pozostałych. Jednak – w przypadku najpopularniejszych serwisów – WordPressWordPress to najczęściej wybierany CMS na świecie. W oparciu o niego powstała niemal połowa istniejących stron internetowych. WordPress jest doceniany przez użytkowników ze względu na prostotę, intuicyjność i łatwość zarządzania. Ze względu na charakter open source, WordPress może być rozwijany i udoskonalany na potrzeby konkretnych, indywidualnych projektów. Jak zacząć korzystać z WordPressa? Aby rozpocząć przygodę z WordPressem, najpierw potrzebujesz hostingu dla WordPress. Hosting zapewnia miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane wszystkie pliki...Czym jest WordPress? i blogger.com – możesz za dodatkową opłatą podpiąć własną domenę. Własne rozszerzenie pozwoli zachować autonomie oraz wskazać tematykę serwisu. Zatem, jaka domena dla bloga?

Rejestrując adres internetowy bloga – pamiętaj, że im prościej tym lepiej. Nie obawiaj się, że zostaniesz posądzony o mało wyróżniającą się nazwę. Unikalność nie zawsze sprawdza się w przypadku nazwy adresu internetowego. Dlatego też nazwa powinna być zrozumiała dla Twojej grupy docelowej. Każda chwila zawahania przy wpisywaniu adresu w wyszukiwarkę, może zakończyć się fiaskiem dla Twojego bloga. Wybierz zatem taką, która definiuje to, co robisz i jest spójna z pozostałymi elementami strategii komunikacji.
Co więcej, już w nazwie adresu bloga możesz wzmocnić kierowany przekaz o rozszerzenie funkcjonalne.

Polecamy:

  • .blog
    Domena dedykowana blogom. Jednak warto zaznaczyć, że 65% dokonywanych rejestracji adresów, funkcjonuje jako unikalna strona internetowa. Popularność końcówki, sprawia, że z rozszerzeniem zarejestrowanych jest już ponad 200 000 adresów.
  • .photography
    Opowiadasz obrazem? Obserwujesz każdy ruch, każde spojrzenie, mimikę. Na Twoich oczach dzieje się historia. To co stanowi opowieść życia, uwieczniasz obrazem. Fotografia jest Twoją pasją i mógłbyś opowiadać o niej bez końca. Dla ciebie najważniejsze w zdjęciu są emocje, które starasz się pokazać. Domena .photography będzie strzałem w dziesiątkę dla opowiedzenia słowami, tego, z czym spotykasz się na co dzień.
  • .vet
    Podczas pracy w gabinecie weterynaryjnym spotykasz się z różnymi historiami i przypadłościami. Twoja pasja, która jest jednocześnie pracą – stanowi misję. Dobro zwierząt jest priorytetem, dlatego też praktycznymi wskazówkami możesz podzielić się w postaci bloga z dedykowaną domeną .vet.
  • .health
    Jesteś trenerem personalnym, a może dietetykiem. Wspólnym mianownikiem tych działań jest troska o formę i dobre samopoczucie. Zainspiruj klientów do działania. Udzielając praktycznych wskazówek żywieniowych, a może relacji na żywo – nie tylko podzielisz się pasją, ale także zachęcisz do aktywnego, zdrowego stylu życia.

Podsumowując, blog to narzędzie, które wykorzystasz do opowiedzenia swojej pasji. Podzielisz się szerzej pracą, inspiracjami, a także kulisami działalności. Wyróżnij się domeną! Publikując wpisy, już na etapie domeny – warto podkreślić obszar działalności. Jaka domena dla bloga? Zainspiruj się, korzystając z nowych domen. W domeny.pl znajdziesz rozszerzenia według branż, sprawdź, jakie pasuje do Ciebie.
Posiadasz bloga? Jaką domenę wykorzystałeś do swojego projektu?

>
Katarzyna Węgiel
Pasjonatka i praktyk działań inbound marketing. Prywatnie miłośniczka bliższych i dalszych wycieczek rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?

Przeglądaj wg dat
  • Przeglądaj wg dat
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • październik 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • lipiec 2015
  • maj 2015
  • grudzień 2014
  • sierpień 2014
  • lipiec 2014
  • czerwiec 2014
  • kwiecień 2014