Umożliwienie aktywacji CDN – modyfikacja rekordów domeny

Ten problem występuje, gdy rekord MX Twojej domeny wskazuje na rekord A domeny (np. example.com lub www.example.com).

Aktywacja CDN usuwa te rekordy A i kieruje je na serwery CDN. W takiej sytuacji rekord MX pozostaje bez poprawnego wskazania serwera poczty, co może spowodować problemy w działaniu poczty e-mail dla Twojej domeny. Z tego powodu aktywacja CDN jest możliwa dopiero po odpowiednich modyfikacjach w strefie DNS.

Jeśli na którymkolwiek etapie instrukcji napotkasz problem, skontaktuj się z naszym działem wsparcia pod adresem wsparcie@cyberfolks.pl lub innymi dostępnymi kanałami komunikacji: https://cyberfolks.pl/kontakt/

W celu skonfigurowania rekordów dla poprawnego działania CDN:

1. Zaloguj się do panelu administracyjnego hostingu Direct_Admin: https://cyberfolks.pl/pomoc/logowanie-sie-do-panelu-administracyjnego/
2. Wybierz z listy domenę, dla której chcesz aktywować CDN
3. W sekcji „Serwer www i domeny” wybierz opcję „Edycja strefy DNS”


4. Zweryfikuj ustawienia DNS Twojej domeny w zakresie rekordów MX oraz rekordów A. Na liście rekordów powinny być widoczne 2 wpisy:

  • rekord MX dla domeny, wskazujący obecnie wartością na nazwę twojej domeny
  • rekord A dla subdomeny mail lub dla mail.twoja-domena.pl.

UWAGA!
Jeśli na liście rekordów A nie odnajdujesz rekordu A dla subdomeny mail lub mail.twoja-domena.pl, musisz go utworzyć i skierować na adres IP serwera poczty w sekcji „Dodaj rekord domeny” pod listą rekordów.
W polu po lewej stronie należy wpisać nazwę rekordu: mail
W polu po prawej stronie należy wpisać adres IP serwera poczty – jeśli poczta ma wskazywać na Twój hosting, adres IP podany jest w panelu po lewej stronie:



Prawidłowo wypełnione pola będą wyglądały następująco:


Aby dodać rekord, kliknij przycisk „Dodaj”.
Po dodaniu rekordu odczekaj minimum 4 godziny na jego rozpropagowanie, przed wprowadzaniem kolejnych kroków instrukcji!

5. Jeśli na liście rekordów widzisz już wspomniany wcześniej rekord MX dla domeny oraz rekord A dla subdomeny mail (i upłynął czas jego propagacji), możesz przystąpić do wykonania zmiany rekordu MX.
W tym celu najpierw dodaj nowy rekord MX – uzupełnij dostępne po lewej stronie pole, wpisując: mail i wybierz z listy priorytetów wartość 10. Prawidłowo wypełnione pola będą wyglądały następująco:


Aby dodać rekord, kliknij przycisk „Dodaj”.

6. Obecnie na liście posiadasz 2 rekordy MX, należy więc usunąć poprzednią wartość, która kieruję na Twoją domenę, zamiast subdomenę mail. Zaznacz odpowiedni rekord na liście i kliknij „Usuń”


Gotowe!
Aktywacja CDN powinna już być możliwa.
Po dodaniu rekordu jego propagacja zajmie ok. 4 godziny.