Wpadłeś na genialny nowy pomysł, którego świat jeszcze nie widział. Wow! Ale co teraz? Nim publicznie zaprezentujesz go światu, zabezpiecz nazwę domeny.
Poruszanie się po świecie domen może być nieco zniechęcającym zajęciem. Można utonąć w morzu informacji, przez co łatwo popełnić błąd, który zniweczy Twój genialny pomysł.
Biorąc pod uwagę fakt, że działają już miliardy stron, istnieje spore ryzyko, że nie zarejestrujesz nazwy domeny o jakiej myślisz. To trudna sytuacja. Większość właścicieli firm naraża się na szwank lub modyfikuje nazwę domeny, co w dłuższej perspektywie szkodzi ich marce. Aby uniknąć takiej sytuacji, przeczytaj ten artykuł, nim klikniesz „rejestruj” przy swojej nazwie domeny.
Rzeczy, których nie powinieneś robić.
Nie kupuj domeny nie sprawdzając jej historii
Nawet jeśli domena jest dostępna, możesz mieć kłopoty jeśli nazwa jest zbyt zbliżona do zarezerwowanej nazwy handlowej. Dlatego nim zamówisz domenę upewnij się czy nie narusza ona niczyich praw autorskich lub handlowych. Odrobienie tego zadania może oszczędzić Ci mnóstwo środków i czasu.
Nie używaj cyfr i myślników w nazwie domeny
Łatwym wyjściem jest dodanie myślnika w nazwie domeny lub zmiana pisowni wyrazów. Niestety, pomimo że uda Ci się zarejestrować taką nazwę, to jednak może to wpłynąć negatywnie na postrzeganie Twojej marki. Dobra nazwa domeny, łatwa do zapisania, wspiera ustne polecenia i word-of-mouth marketing.
Możesz się czuć nieusatysfakcjonowany nie mogąc zamówić domeny o jakiej myślałeś. Jednak nadal istnieje nadzieja. Oto co zrobić, gdy rejestrujesz nazwę domeny.
Stosuj nowe domeny
Czasy się zmieniają, a wraz z nimi Internet. Pojawiło się dużo nowych rozszerzeń. W przeciwieństwie do klasycznych, te są bogate w słowa kluczowe i łatwe do wykorzystania w tworzeniu marek. Ponadto istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że zamówisz nazwę domeny, o jakiej marzyłeś.
Przykładowo, jeśli działasz w branży technologicznej skorzystaj z .TECH, a jeśli prowadzisz e-commerce weź .STORE. Jeśli nie jesteś pewien jakie rozszerzenie bogate w słowa kluczowe wybrać, skorzystaj z czegoś uniwersalnego jak .ONLINE, .SITE lub .SPACE.
Te rozszerzenia pozwalają Ci stworzyć krótkie i unikalne, a przede wszystkim intuicyjne domeny. Wystarczy spojrzeć na domenę by odgadnąć, czemu poświęcona jest strona pod nią, a to dodatkowo wpływa na zapamiętywalność domeny.
Dodaj słowa przed lub po nazwie marki
Przypuśćmy, że domena, którą chciałbyś zamówić jest zajęta. Zamiast zmieniać nazwę dodaj słowa jak ‘the’, ‘moj’, itp. przed nazwą. Upewnij się jednak, że domena nadal jest łatwa do wymówienia i nie wpływa negatywnie markę. Zawsze myśl o poleceniach i sprawdzaj czy domenę będzie łatwo polecić podczas rozmowy.
Dodaj określenia geograficzne
Czasem wystarczy po prostu dodać określenie lokalizacji, by uzyskać wolną nazwę domeny. Pozwala to także na zawężenie zasięgu i zdobycie punktów, szczególnie jeśli działasz lokalnie.
Użyj narzędzi wspierających kreatywność
Istnieje wiele narzędzi, które mogą Ci pomóc znaleźć odpowiednią nazwę domeny. Możesz skorzystać z generatorów nazw domen, by zebrać pomysły i sprawdzić dostępne domeny. Takie narzędzia stosują wiele technik, by sprytnie przekształcić istniejące słowa.
Podsumowując
Twoja nazwa domeny jest kluczowym elementem obecności w Internecie i może mieć znaczący wpływ na markę i ogólnie na biznes. Dlatego nim zdecydujesz się na domenę, upewnij się, że jesteś na 100% zadowolony z tego, co wybierasz na lata.
Polecane dla Ciebie
Jak sprawdzić abonenta domeny
Znalazłeś ciekawą domenę, ale niestety jest ona zajęta? Możesz spróbować ją odkupić, jednak najpierw musisz ustalić, kto jest jej abonentem. To możliwe i jesteś zaledwie dwa kliknięcia od wyniku.
Chcesz odkupić domenę? Sprawdź czy warto!
Kupować można nie tylko nowe domeny, ale również takie, które wcześniej były w posiadaniu innych firm lub osób. Pytanie brzmi: […]
5 powodów, dla których warto przejść na SSL
Certyfikat SSL (ang. Secure Socket Layer) jest bardzo użytecznym protokołem, który szyfruje dane przesyłane drogą elektroniczną. Za pomocą SSL mogą być […]
Szukasz dalej?