Najprostszym, ale niekoniecznie najszybszym sposobem jest ręczny backup.
Najpierw musisz ręcznie skopiować bazę danych:
- Po zalogowaniu do panelu klienta, w zakładce ‘Bazy danych’ wchodzimy i logujemy się do bazy w ‘phpMyAdmin’.
- Wybieramy naszą bazę danych i w górnym menu klikamy ‘Eksport’, a następnie ‘Wykonaj’. Dzięki temu pobierzemy w szybki i prosty sposób naszą bazę danych na komputer.
Następnym krokiem jest skopiowanie z serwera wszystkich naszych plików strony.
- Logujemy się na serwer (np. poprzez FileZilla).
- Wybieramy naszą domenę, zaznaczamy wszystkie pliki i kopiujemy je do wybranego przez nas folderu na komputerze.
Uzbrój się w cierpliwość, bo może to trochę potrwać:)
Kolejnym sposobem do zrobienia backup’u są wtyczki. Polecane przez nas to BackWPUp, UpdraftPlus lub Duplicator.
- Zainstaluj i włącz wtyczkę.
- Wybierz czego ma dotyczyć automatyczne zadanie kopii zapasowej.
- Nazwij plik archiwum.
- Zaznacz, w jakim miejscu ma być przechowywana kopia zapasowa.
- W harmonogramie kopii (schedule) wybierz metodę WPCron, a następnie wybierz częstotliwość kopii zapasowej.