Szybka strona na WooCommerce to więcej konwersji, niższy współczynnik odrzuceń, szansa na wyższe pozycje w Google oraz lepszy współczynnik jakości w reklamach Google Ads. Skorzystaj z pomocy w przyspieszaniu strony i wykręcaniu lepszego wyniku w PageSpeed Insights!
Przyspieszanie strony na WordPress z zainstalowanym WooCommerce to coś, czym możesz zająć się samodzielnie, jeśli znasz się na tym systemie CMS, PHP, css, js oraz dysponujesz wydajnym hostingiem. Większość stron WooCommerce jest tak rozbudowana, że osoba bez doświadczenia – będzie zmuszona poświęcić dziesiątki godzin na znalezienie rozwiązania. Dla takich stron przygotowaliśmy naszą usługę przyspieszania stron na WooCommerce
Szybkość działania stron jest ważna. Wiele osób zwraca uwagę na wskaźnik Google PageSpeed Insights – a my zajmujemy się poprawą tego wskaźnika. Na wynik PageSpeed składa się kilka składników, między innymi te znany jako Core Web Vitals, a więc ważne z punktu widzenia SEO. Średnio wynik udaje nam się poprawić o 20 pkt procentowych. Sprawdź, jak jeszcze mierzyć szybkość strony.
Doświadczenie użytkownika to czynnik ważny dla człowieka, a także dla robotów Google. Roboty biorą pod uwagę to, jak strona działa na ludzi. Badania opublikowane przez hubspot pokazują, że 2 sekundy czasu otwierania strony może Cię „kosztować” spadek konwersji nawet o połowę, a dodatkowo – z każdą sekundą pogarsza się współczynnik odrzuceń.
Google to nie tylko wyszukiwarka, to także mechanizm reklamowy. Efektywność Twoich działań zależy od tzw. Wyniku Jakości, a on jest, m.in. powiązany z szybkością wczytywania strony na WordPress.
Im lepszy Wynik Jakości – tym bardziej efektywne reklamy, różnice w efektywności Twojego budżetu reklamowego mogą być nawet 8-krotne!
To popularna miara, przybliżająca szybkość strony, jednak z pewnością nie jedyna. Syntentyczny wynik składa się z kilku składowych. Test Google PageSpeed Insights możesz wykonać samodzielnie – odpowiednie narzędzie jest dostępne bezpłatnie na stronach Google. Wynik przyjmuje wartość maksymalną 100 (więcej = lepiej), obliczenia są wykonywane osobno dla wersji mobilnej i stacjonarnej.
To zestaw trzech miar, które zdaniem Google mają duży udział w kształtowaniu doświadczenia użytkownika: LCP, FID i CLS. Od maja 2021 Google ma brać pod uwagę wyniki tych miar, jako składowych oceny doświadczenia użytkownika. Co ciekawe, są one obliczanie na bazie faktycznych doświadczeń użytkowników na podstawie średniej z ostatnich 28 dni.
To miara, mówiąca o tym, jak długo ładuje się największy (w sensie rozmiaru, w pikselach) element na stronie www. Google przyjmuje, że to on najmocniej kształtuje doświadczenie użytkownika. Ma największy udział w obliczaniu wyniku PageSpeed.
Gwarantujemy uzyskanie wyniku PageSpeed Insights na urządzenia stacjonarne lepszego niż 90! Gwarancja obowiązuje w przypadku, gdy skorzystasz z naszego hostingu wordpress. W przypadku innych hostingów – gwarantujemy znaczne przyspieszenie strony internetowej – widoczne gołym okiem jak i poparte twardymi danymi technicznymi (między innymi czas ładowania strony w przeglądarce). Więcej informacji o gwarancji na dole strony w FAQ.
Szybkość ładowania strony jest ważna, ale nie jest to pojęcie jednoznaczne. Ze wszystkich miar najbardziej znanym jest narzędzie Google PageSpeed Insights. Bierze ono pod uwagę wiele czynników i poza oceną syntetyczną – podpowiada, co warto zmienić na stronie.
Narzędzie daje wskazówki w oparciu o widok mobilny i stacjonarny. Ten pierwszy jest bardziej wymagający, ze względu na czasy ładowania na urządzeniach mobilnych. Wygoda użytkowników mobilnych, zgodnie z filozofią „mobile first” – jest istotnym kryterium oceny stron przez Google. Od maja tego roku wyszukiwarka ma brać pod uwagę Core Web Vitals – czyli wskaźniki, które w ocenie wyszukiwarki stanowią sygnały jakości strony:
Warto pamiętać, że w pozycjonowaniu Google bierze pod uwagę nie tyle wynik testu laboratoryjnego, co średnią z ostatnich 28 dni, uzyskaną przez realnych użytkowników strony.
Optymalizowanym serwisem był sklep internetowy, oparty o WordPress 5.7, bazujący na wtyczce WooCommerce. W sklepie zaimportowano 10 tys. produktów. Działania optymalizacyjne po stronie serwera obejmowały:
W efekcie czas mierzony od wysłania zapytania do serwera, to otrzymania przez przeglądarkę pierwszego bajtu danych wynosił zaledwie 30 ms – to jest 10x mniej, niż przed zastosowaniem zmian!
Poprawiła się także zdolność do obsługi jednoczesnych połączeń. Sklep przed działaniami był w stanie obsługiwać 11 jednoczesnych użytkowników. Po optymalizacji – wg narzędzia symulującego realne wejścia na stronę JMETER – wydajność wzrosła do 389 użytkowników!
Aby zapewnić przyspieszenie strony na WordPress, wykonujemy m.in. następujące czynności:
Jasne, że tak! Wystarczy, że masz dobre chęci, znasz się na CSS, JS, PHP i masz kilkanaście godzin czasu. Jeśli natomiast nie chcesz samodzielnie uczyć się tego wszystkiego – możesz zlecić taką optymalizację nam i mieć po prostu szybciej działającą stronę.
Zanim podejmiemy się optymalizacji – analizujemy Twoją stronę. Podejmując się realizacji – wstępnie oceniamy czy uda się nam osiągnąć sukces i zdecydowanie przyspieszyć Twoją stronę. Po rozpoczęciu pracy – albo poprawimy Twój wynik w teście PageSpeed Insights, albo zwrócimy Ci pieniądze.
Usługa jest więc dla Ciebie całkowicie bezpieczna finansowo. Samodzielnie możesz porównać test i wynik PageSpeed Insights przed rozpoczęciem współpracy z nami i po zoptymalizowaniu strony. Gwarancja obowiązuje w przypadku skorzystania z naszego hostingu wordpress.
Większość z zaawansowanych opcji optymalizacyjnych nie jest dostępna na zwykłych hostingach i tam realizacja jest utrudniona, a w sporej części – niemożliwa. LiteSpeed Cache, Redis dostępne są tylko w najlepszych kontach hostingowych.
Aktualnie ponad 90% klientów mimo niezrealizowania celu ponad 90 punktów w teście PageSpeed Insights nie korzysta z gwarancji lepszego wyniku. Klienci dostrzegają znaczna poprawę działania swojej strony internetowej i są z niej zadowoleni.
To trudne pytanie, ponieważ odpowiedź zależy od wielu czynników. Przede wszystkim stale zmienia się sama metodyka badań i podejście Google do szybkości strony. Metody kalkulacji PageSpeed Insights co jakiś czas się zmieniają, dlatego nie ma pewności, że strona, która wg dzisiejszych kryteriów uzyskuje dobry wynik, za np. dwa lata wciąż będzie legitymować się świetnym scoringiem.
Naszym zdaniem nie ma jednego, „najlepszego” sposobu. PageSpeed Insights to po prostu popularne narzędzie. Wielu specjalistów SEM/SEO kwestionuje korelację między wysokim wynikiem w PageSpeed Insights a pozycjami w Google. PageSpeed, mimo, że jest narzędziem firmy Google, często słabo ocenia technologie tej firmy – przykładowo wklejki z systemu Google AdsSense potrafią negatywnie wpłynąć na ocenę szybkości strony.
Istnieje kilka możliwych miar. Kiedyś popularną miarą było TTFB – Time to First Byte – jako czas pojawienia się pierwszego bajtu odpowiedzi z serwera. To sensowna miara, jednak odnosi się bardziej do szybkości samego serwera i sieci, niż realnego doświadczenia użytkownika z interakcji ze stroną. Szybki serwer będzie natomiast z pewnością sprzyjał osiągnięciu dobrych wyników w każdym rodzaju testu.
Większość optymalizacji – udaje nam się uzyskać bez żadnej ingerencji w wygląd strony. Czasem jednak wskazujemy i pomagamy poprawić elementy, które są zrobione niepoprawnie i które nadmiernie obciążają stronę, a nie są dla użytkowników wartościowe. Gdy napotkamy taką sytuację – poinformujemy Cię o tym – przykładowo: Film z YouTube na samym dole niepotrzebnie się ładuje – strona działa wolniej, gdyż pobierane do tego jest dodatkowe 3MB danych. Zaproponujemy rozwiązanie jak przyspieszyć ładowanie filmu z YouTube i za zgodą – wdrożymy je.
Jeśli zdecydujesz się na przyspieszenie to otrzymasz od naszego działu wsparcia WordPress – informację o planowanym terminie prowadzenia prac przy Twojej stronie internetowej. W tych dniach – możesz spokojnie pracować na swojej stronie. Najlepiej jednak – wstrzymać się w tym czasie z aktualizacjami wtyczek oraz motywów.
Po skończonej optymalizacji wordpress – poinformujemy Cię mailowo przesyłając raport z przeprowadzonych prac. Od tego czasu – masz 14 dni na zgłoszenie nam poprawek co do działania strony. Po tym czasie – reklamacje w sprawie działania strony nie będą uznawane.
Jeśli potrzebujesz ciągłego wsparcia w administrowaniu stroną na wordpress – zapraszamy do współpracy.
Nie martw się, nie musisz być programistą, żeby przyspieszyć działanie Twojej strony. Wystarczy, że wybierzesz hosting, który będzie miał odpowiednie narzędzia (…) Cyber_Boost to pakiet, który zbiera wszystkie te technologiczne rozwiązania w jednym (…).
Musisz pamiętać o tym, że firmy hostingowe nie trzymają kopii zapasowych w nieskończoność. To byłoby zbyt kosztowne. Przyjęło się, że przechowują dane z ostatnich dwóch dni, jednak to w mojej opinii zdecydowanie za krótko. Im dłużej przechowywane są dane (np. w hostingu cyber_Folks jest to 28 dni wstecz), tym większa szansa na to, że będzie można z nich skorzystać, kiedy faktycznie zauważymy problem.
Bezpieczeństwo i ochrona marki to kolejne narzędzie na cyber_Folks, które pozwoli sprawdzić czy wybrana przez klienta domena może być wykorzystana do różnych form ataków, takich jak typosquatting, cybersquatting czy atak homograficzny. To pozwoli już na etapie doboru domeny wybrać dla klienta taką, która jest najmniej podatna na takie ataki.