Przedstawiam Ci 6-odcinkowy cykl, który powstał na podstawie serii wideo „Jak założyć sklep internetowy na WordPress + WooCommerce”, dostępnej na naszym kanale Youtube, który poprowadziłem. Dzisiaj zajmiemy się edytorem Elementor.

W części czwartej tego 6 – odcinkowego cyklu dowiesz się:

  • jak dodawać i edytować produkty w Twoim sklepie na WooCommerce,
  • jak tworzyć kategorie produktów,
  • dodawanie produktów w wariantach i efektowna prezentacja wariantów na stronie produktu dzięki wtyczce Variation Swatches,
  • tworzenie „List życzeń” w sklepie na WordPress WooCommerce,
  • spolszczanie motywu i wtyczek dzięki darmowej wtyczce Loco Translate.

W całej serii będziemy pracować korzystając jedynie z darmowych narzędzi.

Dodawanie i edytowanie produktów w sklepie internetowym na WooCommerce

Aby dodawać lub edytować produkty w sklepie internetowym na WooCommerce klikamy w kokpicie WordPress w zakładkę „Produkty”. I tu mamy do wyboru dwa rozwiązania: albo tworzymy produkt od nowa, klikając „Dodaj nowy” lub edytujemy istniejące produkty zaimportowane z gotowego szablonu:

Osobiście robię tak, że usuwam prawie wszystkie produkty zaimportowane z gotowego szablonu, zostawiając sobie tylko jeden, który edytuje pod swój produkt.

Następnie z tego jednego produktu tworzę kolejne kopiując go i edytując. Przyśpiesza to znacznie pracę.

Strona produktu w sklepie na WooCommerce

A teraz spójrzmy na grafikę poniżej, która prezentuje „klasyczny” widok strony produktu. Omówię jak edytować stronę produktu i jak edytować jej poszczególne elementy.

1. Obrazek wyróżniający oraz galeria produktu

2. Breadcrumbs, czyli okruszki – element ten ma charakter nawigacyjny, pomaga lepiej zrozumieć strukturę naszego sklepu w wyszukiwarce Google – pomaga w SEO.

3. Tytuł produktu

4. Cena

5. Krótki opis

6. Warianty/atrybuty

7. Call To Action „Dodaj do koszyka”

8. Dodanie do listy życzeń

9. Długi opis

A teraz pokażę Ci jak i gdzie edytować powyższe elementy w oknie edycji produktu

Obrazek wyróżniający oraz galeria produktu widoczna jest po prawej stronie okna edycji produktu (1). Wystarczy wybrać z dysku interesujące (oczywiście skompresowane) zdjęcia:

Po lewej stronie (2) mamy możliwość wstawienia tzw. krótkiego opisu (1-2 zdania; dobrze aby zawrzeć w nim frazy kluczowe SEO).

Okruszki

Możliwość dodania okruszków zależy od motywu WordPress, który wybierzemy pod budowę naszego sklepu. Wybrany przez nas na potrzeby tego poradnika motyw Woostify daje taką możliwość. 

Dalej uzupełniamy tytuł naszego produktu (1), bezpośredni odnośnik (2) – czyli link do strony naszego produktu. Potem mamy duże pole tekstowe (3): to długi opis produktu.

Trzeba zadbać aby faktycznie był on długi i unikalny. Grzechem głównym sklepów internetowych jest kopiowanie opisów z innych sklepów, co dla SEO sklepu jest strzałem w kolano.

Dane produktu

W obszarze edycji produktu w sklepie internetowym na WooCommerce mamy niewielką bardzo ważną tabelkę; to tu uzupełniamy dane produktu takie jak: rodzaj produktu (prosty, z wariantami, afiliacyjny lub grupowy), cena, ilość w magazynie, klasy wysyłkowe, atrybuty itp.:

Tworzenie kategorii produktów

Kategorie produktów w e-sklepie możemy tworzyć na dwa sposoby; bezpośrednio na stronie edycji produktu lub w zakładce produkty – pod zakładka „kategorie”:

Oczywiście możemy tworzyć również podkategorie, jeśli struktura naszego sklepu jest spora; pomoże to lepiej zrozumieć nasz sklep wyszukiwarce Google oraz sprawi, że będzie bardziej intuicyjny dla użytkowników.

Tworzenie produktów z wariantami

W oknie „Dane produktu” mamy dwie zakładki: „Atrybuty” oraz „Warianty”. To tu tworzymy produkt z wariantami (pamiętaj, by najpierw zaznaczyć „Produkt z wariantami”.

W zakładce „Atrybuty” tworzymy przyszłe warianty np. rozmiar, kolor. Atrybuty przedzielamy pionowym znakiem „|”

Ważne, aby zaznaczyć opcję „Dla wariantów”.

W kolejnym kroku tworzenia wariantów wchodzimy w zakładkę „Warianty”:

I wybieramy opcję „Utwórz warianty ze wszystkich atrybutów”. Ma to na celu utworzenie wariantów produktów z atrybutów, które wcześniej utworzyliśmy.

Domyślnie warianty w sklepie na WooCommerce są wyeksponowane w mało atrakcyjny sposób rozwijanej listy typu „Dropdown”.

Dzięki darmowej wtyczce Variation Swatches możemy wyeksponować warianty w formie efektownych przycisków, obrazków czy wyboru koloru:

Tworzenie „Listy życzeń” w sklepie na WordPress WooCommerce

Aby utworzyć tę bardzo ciekawą funkcję należy zainstalować darmową wtyczkę TI WooCommerce Wishlist

Po zainstalowaniu i aktywacji wtyczki możemy dodawać produkty do „Listy życzeń” z poziomu strony sklepu oraz strony produktu:

WooCommerce lista życzeń
WooCommerce lista życzeń

Korzystając z motywu Woostfiy możemy również dodać charakterystyczną ikonkę serduszka symbolizującą „Listę życzeń” do belki menu.

Instalując wtyczkę należy ją skonfigurować m.inn. spolszczyć anglojęzyczne frazy. Wtyczka też utworzy nam podstronę w sklepie „Listę życzeń”.

Wtyczka do tłumaczeń motywu oraz wtyczek „Loco Translate”

Nie wszystkie motywy oraz wtyczki mają wsparcie polskiej wersji językowej. W tym przypadku należy użyć wtyczki Loco Translate i spolszczyć poszczególne frazy.

Wtyczka jest darmowa i bardzo prosta w użyciu. Po instalacji i włączeniu wtyczki mamy w kokpicie WordPress zakładkę „Loco Translate” i wybieramy, co chcemy spolszczyć czy motyw, czy konkretną wtyczkę:

Po wybraniu wtyczki wybieramy język (w naszym przypadku „polski”), i szukamy wybranych fraz do spolszczenia:

Prawda , że proste?

Czwarta część tego tutorialu zamyka kwestie związane z tworzeniem i edycją sklepu na WooCommerce. W kolejnych dwóch częściach zajmiemy się marketingiem naszego sklepu. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych poradników dotyczących budowy sklepu na WooCommerce zapraszam Cię na mój kurs WordPress WooCommerce.

W 5 odcinku zajmiemy się optymalizacją naszego sklepu pod SEO, tak aby budować spory ruch organiczny.

Powyższy wpis możesz również zobaczyć w formie wideo poniżej:

Sprawdź nasz nowy hosting WooCommerce!

>
Dariusz Pichalski
Ekspert WordPress, twórca największego w Polsce kanału na YouTube o tej tematce. Od 10 lat wierny klient cyber_Folks oraz jego Partner.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

Polecane dla Ciebie

Szukasz dalej?