Przed nami ostatnia część tego cyklu wpisów, w których pokazuję Ci jak krok po kroku samodzielnie zrobić stronę internetową na WordPress Woocommerce. W tej części pokażę Ci kilka bardzo przydatnych narzędzi, dzięki którym zwiększysz sprzedaż WooCommerce. Prezentowane narzędzia podobnie jak wszystkie prezentowane w tym cyklu będą darmowe. Jedyną inwestycją jest poświęcony czas na konfigurację. Zaczynajmy!
Przedstawiam Ci 6-odcinkowy cykl, który powstał na podstawie serii wideo „Jak założyć sklep internetowy na WordPress + WooCommerce”, dostępnej na naszym kanale Youtube, który poprowadziłem.
W ostatniej części tej serii:
- e-mail marketing – dlaczego warto już teraz budować listę mailingową?
- Lead Magnet – czym jest i jak się za to zabrać?
- pop up’y – jak je stworzyć?
- czym jest social proof i jak o niego zadbać?
- porzucone koszyki w WooCommerce
E-mail marketing w sklepie internetowym na WooCommerce
Od początku istnienia sklepu internetowego powinieneś budować listę mailingową jako najważniejsze aktywo Twojego marketingu internetowego. Budując społeczność w social mediach, musisz sobie zdać sprawę, że jesteś tylko gościem na Facebooku, czy YouTube i w każdej chwili możesz zostać „wyproszony”. Natomiast własna lista mailowa, podobnie jak Twój sklep, to jest coś Twojego, czego nikt Ci nie zabierze.
Skuteczne budowanie listy mailingowej w obecnych czasach nie jest proste. Ludzie mają dość spamu i bardzo niechętnie udostępniają swój adres mailowy. Zapomnij o „zwykłym” polu zapisu na newsletter – nikt na niego się nie zapisze.
Co zrobić w tych niełatwych dla e-mail marketingu czasach?
Trzeba przekonać do zapisu na Twoją listę. Jak? Przekupić. A dokładnie dać coś wartościowego w zamian za e-mail Twojego odbiorcy. Ludzie traktują swój adres email jako coś wartościowego i nie łatwo chcą się z nim dzielić, zatem daj im coś równie wartościowego.
Lead Magnet w sklepie internetowym
Lead magnet, czyli ten magnes, który przyciągnie chętnych na zostawienie swojego adresu email w Twoim sklepie internetowym może być różny. Podam Ci dwa najpopularniejsze przykłady.
Pierwszy: daj konkretny rabat np.. na pierwsze zakupy w Twoim sklepie internetowym. Niech to będzie kod rabatowy np. na 10 zł, darmową dostawę lub 10% zniżki na pierwsze zakupy.
Poniżej przykłady z dwóch popularnych sklepów: zalando.pl i wolczanka.pl


Sklep Zalando umieścił zapis na swój Newsletter w stopce maila, natomiast Wólczanka zrobiła to w sposób bardziej „inwazyjny”, ale skuteczniejszy mianowicie w formie wyskakującego okienka popup.
Drugi: Jeśli sprzedajesz produkty cyfrowe możesz w zamian za e-mail oferować fragment Twojego kursu w formie pdf lub nagrania do wideo. Zrobiłem tak na swojej stronie, która promuje usługi tworzenia stron i sklepów oraz kursy online dając w zamian dostęp do wartościowego filmu. Samo okienko zapisu również zrobione jest w formie okienka popup:

Okienko popup, zapis na newsletter – jak to zrobić w WooCommerce?
Pierwsze co musimy zrobić to zdecydować się na system obsługi naszego e-mail marketingu. Z darmowych rozwiązań polecam Ci dwa popularne narzędzia: mailer lite i mailchimp.
Mailer lite jest darmowy do 1000 użytkowników, natomiast Mailer Lite do 2000. Możesz zatem spokojnie przetestować i „zbierać” swoich pierwszych subskrybentów bez wchodzenia w koszty.
Oba te narzędzia posiadają integrację ze sklepem internetowym na WooCommerce przy pomocy wtyczki WordPress. Maile oraz automatyczne wiadomości wysyłane np. po zapisie na Twój Newsletter wysyłane są z poziomu strony Mailer Lite bądź Mailchimp. Poniżej porównanie darmowych planów obu narzędzi:


Jak widzisz oba te narzędzia, mają w swoich darmowych planach automatyzację wysyłki maila np. z Twoim kodem rabatowym, więc teraz pora, aby to odpowiednio ustawić i skonfigurować w Twoim sklepie na WordPress WooCommerce.
Tak jak wspomniałem, wysyłka maili odbywa się poprzez stronę danego narzędzia, natomiast okno zapisu i integrację z Mailchimp lub Mailer Lite musimy zrobić oczywiście w naszym WordPress. W tym celu należy zainstalować wtyczkę wybranego narzędzia.
Sam zapis zrobimy w formie okienka popup. Świetnie do tego nada się darmowa wtyczka WordPress Hustle, dzięki której szybko utworzymy i zintegrujemy okienko Pop-up (ale nie tylko) zapisu z naszym systemem do mailingu.
Tworząc okienko zapisu, możemy korzystać z kilkunastu darmowych szablonów, dzięki czemu sam proces tworzenia zapisu jest szybki i przyjemny.
Gdy już odpowiednio skonfigurujemy okienko w naszym sklepie, pozostaje nam jedynie ustawienie automatycznej wiadomości, która będzie wysyłać Lead Magnet do nowej osoby na naszej liście mailingowej.
Social Proof, czyli społeczny dowód słuszności
Pozytywne opinie, oraz pokazanie, że Twój sklep „żyje” i ludzie w nim kupują to kolejny świetny tip, aby zwiększyć sprzedaż WooCommerce. I teraz powiem Ci jak zrobić okienko, które informuje odwiedzających Twój sklep o tym, że ktoś inny dokonał zakupu na Twojej stronie internetowej np. takie jak poniżej:

W moim przypadku zastosowanie tego typu powiadomień zwiększyło sprzedaż moich kursów o ok. 30%. Nieźle jak na darmowe narzędzie, prawda? 🙂
Psychologiczny mechanizm działania tej wtyczki jest prosty: jesteśmy istotą stadną i podążamy za tłumem. Zwracamy uwagę na to co i gdzie kupują inni. Przypomnij sobie bazar w Twoim mieście; zainteresowanie wzbudza to stoisko, gdzie jest najwięcej ludzi, gapiów. Jeśli coś interesuje innych, to nas również powinno zainteresować.
Jeśli inni kupują, to znaczy, że my też powinniśmy. To tylko jeden z wielu błędów poznawczych. I to wykorzystuje wtyczka Notification X, którą właśnie mam zainstalowaną na mojej stronie internetowej.
Wtyczka jest banalna w swojej konfiguracji: wystarczy podać ile ostatnich zakupów w naszym sklepie ma pokazywać to małe okienko, a ile dni do tyłu, oraz gdzie ma się znajdować. U mnie jest to prawy dolny róg. Wtyczka bazuje na realnych zakupach.
Opinie w sklepie internetowym WooCommerce
Opinie sprzedają, i to bardzo, więc jeśli masz już pierwszych zadowolonych klientów poproś ich o opinie: np. na Twoim Facebooku lub koncie w Google Moja Firma. Warto, aby zamieszczone w sklepie opinie zawierały zdjęcie i Imię kupującego. Im bardziej wiarygodne tym lepiej.
Więcej o opiniach w e-commerce znajdziesz na naszym blogu oraz w materiale poniżej.
Porzucone koszyki – sprzedaż WooCommerce
Czy wiesz, że 40% zakupów w e-commerce kończy się tzw. porzuconym koszykiem? A co to jest porzucony koszyk? Wyobraź sobie, że próbujesz dokonać zakupu; uzupełniasz dane płatności, i nagle musisz wyjść, nie kończąc zakupu – Twój pies nie może poczekać 🙂 Albo, że system płatności płata figla i nie można dokończyć płatności.
Opuszczasz sklep i prawdopodobnie już do niego nie wrócisz. Porzucasz swój koszyk.
I teraz mam dla Ciebie rewelacyjną darmową wtyczkę, która pomoże Ci odzyskać tzw. porzucone koszyki. To wtyczka WooCommerce Cart Abandonment Recovery
Wtyczka działa w ten sposób, że przypomina osobie, która nie dokończyła zakupu w specjalnych wiadomościach mailowych, aby to zrobiła.
Instalacja i konfiguracja tej wtyczki jest banalnie prosta. Musimy jedynie utworzyć wiadomości typu follow-up, które są wysyłane w odpowiedniej sekwencji czasowej do osoby, która „porzuciła koszyk:

Pierwszy taki mail mam ustawiony do wysyłki, już po 30 minutach od nieudanego zakupu, drugi (jeśli pierwszy nie odzyska koszyka) po 1 dniu i ostatni po 3 dniach. Wtyczka udostępnia statystyki odzyskanych koszyków i powiem jedno: robi robotę, którą można policzyć w złotówkach – to dobry sposób na sprzedaż WooCommerce.
Podsumowanie
Podane przeze mnie 3 konkretne narzędzia w bardzo prosty sposób mają wpływ na Twoją sprzedaż WooCommerce i co najważniejsze są przy tym zupełnie darmowe. Jedyne czego trzeba to Twojego czasu i zaangażowania. Życzę Ci jak największych konwersji!
Powyższy wpis możesz również zobaczyć w formie wideo poniżej:
Sprawdź nasz nowy hosting WooCommerce!
Polecane dla Ciebie
Wersje WordPress w Polsce w kwietniu 2022
Wersja WordPress to jeden z elementów większego, cyklicznego badania. Jako jeden z wiodących operatorów hostingu stale monitorujemy ponad dwa miliony […]
Wersje WordPress w Polsce w styczniu 2023
Wersja WordPress to jeden z elementów większego, cyklicznego badania. Jako jeden z wiodących operatorów hostingu stale monitorujemy ponad dwa miliony […]
Opinie w Google – jak mieć dobre i prawdziwe?
Opinie w Google Moja Firma, krytykujące produkt lub obsługę. Zalew hejtu na FB. Wyżywanie się na forach dyskusyjnych. Negatywne komentarze […]
Szukasz dalej?